Can you hear the drums Fernando

Het is een kleine wereld. De sportwereld ook. Maar de atletiekwereld in het bijzonder. Kom ik bij de Starbucks op de Copa een man tegen die wat moeite heeft met het doorgeven van de bestelling. Ik help hem, en de vriendelijke dame van Starbucks en hij vraagt waar ik vandaan kom. Nederland zeg ik en jij? El Salvador is het antwoord. De volgende vraag is dan negen van de tien keer: Wat doe je hier? Nu dus ook. Hij was hier als journalist voor de WK, presentator voor ESPN. Ik vertelde dat ik atletiekcoach ben. Ken je dan ook Sharon Jaklofsky,was zijn vraag. Ja die heb ik nog een tijdje getraind in de aanloop tot de OS2000. Blijkt dat hij op LSU heeft getraind en speerwerpen deed. Meedeed op de WK in 1995. En dus ook diverse andere bekenden van mij kent.
Thuis gekomen even opgezocht: 62m90cm in de kwalificatie. Zelezny won voor Backley en Henry.
Kwam er gelijk een liedje in me op: Zweden en Fernando.


http://es.wikipedia.org/wiki/Fernando_Palomo

Abba met  Fernando:

Can you hear the drums Fernando?
I remember long ago another starry night like this
In the firelight Fernando
You were humming to yourself and softly strumming your guitar
I could hear the distant drums
And sounds of bugle calls were coming from afar

Comments

Popular Posts