goed gezelschap

Am Anschluss an die U20-Weltmeisterschaften in Eugene (USA) hat am Montag die erste „IAAF World Junior Coaches Conference“ stattgefunden. Für den Deutschen Leichtathletik-Verband (DLV) waren Nachwuchs-Bundestrainer Jörg Peter und Dietmar Chounard, Bundestrainer für U18 und U20, vor Ort. Die Konferenz auf dem Campus der Universität von Oregon, eröffnet von Lamine Diack, Präsident des Leichtathletik-Weltverbandes IAAF, versammelte Trainer aus fast 180 Nationen. Experten informierten über physiologische, psychologische und trainingsspezifische Themen rund um die Betreuung von U20-Athleten...... Leichtathletik.de

ik was er bij...
het wachten was op de voorzitter...
eigen i-pad foto.

chef.
in de rij voor het inchecken. het is vroeg. de balie is nog niet open. toch is er al een rij met venezulanen. er is oponthoud. gedoe over koffers, gewicht, reserveringen en in mijn geval,over mijn verblijfsvergunning. ik. kijk om me heen en zie de. chef van de Duitsers als hij naast me inchecked. hij zet de aluminiumachtigevkoffervop decweegschaal en moet bij betalen. terwijl hij zijn creditkaart pakt zeg: seven medals in the bag? heb het de afgelopen dagen opgegeven om correct duits te spreken. het is een babylon in mijn hoofd. no six is zijn antwoord. als we later elkaar nog weer tegen komen, iedereen is veel te vroeg op het kleine vliegveld van eugene, heb ik inmiddels via het internet opgezocht hoe de medaillestand is. ik heb gelijk. we praten wat na over de uitslagen en zijn conclusie: de kleine jonge ploeg heeft boven verwachting gepresteerd en decwerpers hebben potentie voor medailles in 2020. das schreib ich mal auf, zeg ik. de chef lacht en steekt een stompje wijsvinger op. 

Comments

Popular Posts