aan de bar

Het voorprogramma was klaar
De roadies deden hun ding
Ik deed mijn eigen sound check
"Blikje",  klonk het dwingend.
De neusbel verblikte noch verbloosde
greep de hendel stevig vast en trok een blikje uit de koelkast.
"Mag ik nog een biertje van je?", vroeg ik.
Neusbel glom en tapte een mooi vaasje.
Ik keek naar een stel mooie benen
gestoken in kittige laarsjes.
Toen ze zich omdraaiden keek ik snel weg
want de bovenkant was van een tegenovergestelde kwaliteit in vergelijk met het onderstel.
De verwijfde bodybuilder bestelde weer twee bier.
De biceps spande zich als hij zijn pasje uit het hoesje wurmde.
Om zijn pincode in te toetsen moest hij op zijn tenen staan.
De dame achter de bar bedankte beleefd met "dankuwel".
Het groepje ging steeds harder praten en een stem herhaalde nu voor de derde keer.
" Je bent dood zegt 'ie tegen me. Ik had het glas al klaar in mijn hand maar toen draaide hij zich om....."
Je maakt wat mee aan de bar.

Comments

Popular Posts