presidente prudente

Even voorbereiden op een trainingskampje. Wat is het weer ter plekke, is er nog iets te zien buiten de atletiekbaan enz.. Stuit ik op het begrip: microregio (Portugees: microrregião, meervoud microrregiões). Dat iseen
een statistisch-geografisch gebied in Brazilië dat in orde van grootte tussen een mesoregio en een gemeente ligt. Er zijn 558 microregio's verdeeld over de 26 staten en het federaal district.
Nou schijnt het begrip voornamelijk statistisch gebruikt te worden door het IBGE (bedoeld om de gemeenschappelijke belangen van gemeenten te regelen) maar, ik had er nooit van gehoord: de microregio.

Presidente Prudente is een van de 63 microregio's van de Braziliaanse deelstaat São Paulo. Zij ligt in de mesoregio Presidente Prudente en grenst aan de microregio's Adamantina, Assis, Dracena, Tupã, Nova Andradina (MS), Três Lagoas (MS), Astorga (PR), Paranavaí (PR) en Porecatu (PR). De microregio heeft een oppervlakte van ca. 17.516 km². In 2006 werd het inwoneraantal geschat op 744.458.

http://pt.wikipedia.org/wiki/Presidente_Prudente


Presidente Prudente is een gemeente in de Braziliaanse deelstaat São Paulo met ruim 200.000 inwoners. Ik ga er naar toe met de bus. Vanuit Uberlandia is dat 8 uur met de nachtbus (1x lange stop plus diverse korte -ook onverwachte op aanvraag-stoppen) dat is dus dichtbij en goed te doen. Zou ik met het vliegtuig gaan ben ik al met al ruim negen uur onderweg. Ik ga een weekje trainen met Lucimara Silvestre da Silva, de Braziliaanse recordhoudster en tevens Zuid-Amerikaans recordhoudster op de zevenkamp. Een interessante week want ze gaat zich voorbereiden op een wedstrijd in...............Nederland.


Comments

Popular Posts