sport personen van het jaar 2018

Er is veel discussie op diverse fora als het gaat om de shortlist voor de sporters van het jaar. Geen Bertens en Verstappen.
We kennen niet het BBC model met sportspersonality of the year. Dan was denk ik Max Verstappen gekozen zeker omdat het daar gaat om een publieksprijs.

Van de de lijst met kandidaten heb ik steeds mijn eigen top drie samengesteld in de diverse categorieën.

Uit de de lijst met genomineerden voor titel 'Sportman van het Jaar' is mijn eigen top drie:
1. Tom Dumoulin, wegwielrennen
2. Kjeld Nuis, langebaanschaatsen
3. Mathieu van der Poel, wielrennen (veldrijden, MTB, weg)

Uit de lijst met genomineerden voor titel 'Sportvrouw van het Jaar' is mijn top drie:
1, Annemiek van Vleuten, baan-/wegwielrennen
2. Kiki Bertens, tennis
3. Sifan Hassan, atletiek

Uit de lijst met genomineerden voor titel 'Paralympisch sporter van het Jaar' is mijn winnaar
Jetze Plat, paracycling -triatlon
en
Life-time- achievement award voor Bibian Mentel, para-snowboard 

Uit de lijst met genomineerden voor titel 'Sportploeg van het Jaar' is mijn top drie:
1. Baanwielrennen - teamsprint herenploeg
2. Hockey - damesteam
3 Handbal - damesteam 

Uit de lijst met genomineerden voor titel 'Coach van het Jaar' is mijn top drie:
1. Johan de Wit, langebaanschaatsen (Japan)
2. Raemon Sluiter, tennis (Kiki Bertens)
3. Helle Thomson, handbal dames

Oeuvre prijs: Jac Orie (hors categorie!!)

Internationale prijzen:
Kevin Mayer
Eliud Kipchoge
Marit Bjoergen

Speciale GL-prijs: coach 'aanstormend talent' :
Dick Lukkien: FCMM


Aber meine Damen und Herren, wie immer "ohne Gewähr" ;)


Comments

Popular Posts