officiële data

Official dates for the beginning of Eid al-Fitr have yet to be announced.

Here is why:

The Hijri lunar year lasts 354 or 355 days, meaning that it does not line up precisely with the Gregorian calendar of 365 days. This also means that Ramadan falls in different seasons every year – going in cycles of around 32 years.

Eid al-Fitr is expected to fall on May 1 or May 2, depending on the sighting of the moon of Shawwal, the tenth month of the Islamic calendar following Ramadan.
 
Students of all ages will begin their holiday on Thursday April 21 rather than the previously-announced April 25, the Saudi Press Agency (SPA) said on Wednesday morning.
Schools and universities will reopen again on May 8, according to a calendar on the Ministry of Education website.
Holidays for private sector workers will begin on April 30 and will last for four days, the Ministry of Human Resources and Social Development said in a Twitter post on Tuesday.

 
GL:
Dit jaar met de Ramadan een extra aandachtspuntje. Mijn collega's, behalve de lokalen en Jon, weten niet wat Ramadan betekent. De baas als tip gegeven een ramadan-kareem-box aan de Saudi's te geven. En mijn manager een schema gegeven: aangegeven dat het werktempo per weer zal zakken en..... dat de overheid vanaf dag 25 in de ramadan vrij zal zijn. Officieel vallen wij niet onder de overheid, we zijn semi-overheid, maar het Olympisch committee volgt wel het schema van de overheid. Daar doen we zaken mee, zeg ik tegen P, dus moeten we voor die dag alles geregeld hebben. Maar M heeft de prins gevraagd en die zei dat we geen overheid zijn, werpt P.tegen. Ik vraag of ik niet online mag werken vanuit Nederland. Dat mag. Als ik maandag in gesprek ben met P. zegt hij tussen neus en lippen door dat vanaf dinsdag 26 het kantoor dicht is. Officieel heeft de prins in een onderhoud met M (midden in de nacht) bekend gemaakt. Dag 25 van Ramadan dus. Drie vakantiedagen extra dus. Als ik P. later die dag bel vraag ik hoe zijn vakantie is. Hij lacht en zegt: it's snowing in Canada.    

 
Eid al-Fitr will begin on Monday May 2 as the Shawwal moon was not sighted on Saturday, Saudi Arabia's Supreme Court said according to the official Saudi Press Agency (SPA).

GL:
niet op de dag van de arbeid dus. betekend wel de hele week vrij dus voor iedereen. na twee jaar weer een echt Suikerfeest.

Comments

Popular Posts