bezoek

de MAHD directeur met de minister van Sport


MAHD Director Multi-sports meet minister of sports mr. Abdulaziz bin Turki Al Saud 

 Iedereen in rep en roer. Ik krijg een gesproken berichtje van de operationeel manager: Waar ben je? Als ik naar de sporthal loop zie ik schoonmakers snel wat zwerfvuil oppakken, anderen zwabberen nog een keer extra de vloer. In beide gevallen is het dweilen met de kraan open want het waait, dus dwarrelt er van alles mee in het stof.

Zelf heb ik niet iets anders gedaan dan de vorige keren tijdens het testen. Controle of alles er staat, bemand is en of er geen mechanische of technische problemen zijn. Nee. Maar nu is het extra belangrijk want DE Prins komt. Onze directe opdrachtgever, vriend van de directeur en ook nog minister van sport. 

Met een boks en een praatje over tien bal ben ik even met hem in gesprek over het belang van de sport voor de meiden die we vandaag testen en ook over de bewegingsarmoede. Kunnen we een andere cultuur neerzetten waar we in een volgende generatie van kunnen profiteren. De prins komt met een voorbeeld van ouders die vrijwilligers werk doen in de sport en ik draag het voorbeeld van de KAV ouders aan (ouders van de jongste jeugd die zelf trainen op dezelfde tijd en accommodatie). 

Als ik later naar kantoor loop zie ik dat de twee vrienden nog geanimeerd aan het praten zijn. Over de toekomst van de sport in KSA hoop ik. Met een prominente rol voor de vrouw.

Comments

Popular Posts