app
....De Rabo App van de Rabobank en de website waarop klanten van de bank kunnen internetbankieren, werkten woensdag urenlang niet door een storing. De problemen zijn inmiddels opgelost, zegt een woordvoerder ....(nupuntnl).
Dat een app niet werkt is niet nieuw voor mij. Maar dat zo'n een app überhaupt werkt is iedere keer nieuw. Dat je met een paar handelingen gewoon geld overmaakt. Hup, even 'ondertekenen' en je nieuwe saldo verschijnt. Ongelooflijk. Dus op mijn telefoon gaat het zo.
Op de bank thuis in Riyadh bank app openen, gezichtsherkenning, wachtwoord invoeren, transfer openen, bedrag intoetsen, bevestigen en klaar. Meestal binnen 24 uur op de rekening in Nederland.
Controle bij bank in Nederland, bank app openen, code intoetsen e voilà.
Bij de Rabo is overboeken naar een onbekend nummer wel een ander dingetje want dan heb je nog steeds de reader nodig om de QR code te scannen. Geen probleem. Tenzij de website niet functioneert natuurlijk. Verbazingwekkend.
Iedere keer opnieuw blijf ik me verbazen over hoe 'snel' dit proces verandert is. Van een papierwinkel en fysieke handelingen naar online. Een fluitje van een cent.
Comments