bob!

zonder dat je echt weet waarom heb je soms een favoriet. iemand die je het gunt. als je probeert te achterhalen waarom de persoon je sympathie heeft blijft het meestal steken in de zin die begint met: nou gewoon......................
nou zo gewoon is het meestal niet maar het geeft wel aan dat het een gevoelige kwestie betreft. zeker als je het uit moet leggen. Bij deze spelen had ik dus echt sympathie voor de winnaar van het goud Kjetil Andre Aamodt! Hij is de jongste alpine skier die een medaille heeft gehaald en ook de oudste die een gouden medaille heeft. Na een ernstige knieblessure leek het gedaan met de vijfvoudig wereld kampioen maar........... in Turijn weer op 1 dus!

En dan bij de vrouwen. Timmer heb ik al genoeg genoemd. Nu dus een andere dame die er altijd vol voor gaat: Usi Disl! Tsjongejonge die blijft gaan. Niet voor niets is haar bijnaam turbo disl. ook afgelopen zaterdag dus weer met zweet in de handen, ze mistte bij het liggend schieten (dus een strafronde) en ook nog een keer bij het staande schieten (weer een strafronde). Gepasseerd voor de nationale estafette (het team pakte zilver) maar nu dus weer op het podium!!!

Bob de Jong kreeg van mij altijd respect! Grote Klasse zou Peter Knegtjens zeggen. Altijd op de 5 en 10 vooraan De Jong was wel succesvol op de Wereldkampioenschappen afstanden driemaal won hij de 10.000 meter en in 2001 won hij goud op de 5.000 meter. De voormalig wereldkampioen allround bij de junioren kreeg pas bij mij een favorietenrol na de switch van ploeg en keihard knokken voor weer een sponsor. Afgelopen vrijdag was het zo ver. Eindelijk had ik het gevoel dat 'ie vol voor goud ging, niks rustig beginnen nee gewoon een steengoeie tijd neerzetten en kijken wat de rest doet. EEN PR OP DE SPELEN. Kijk dan mag je ook winnen. Twee kilometer voor het einde nog aan mijn Amerikaanse collega uitleggen hoe het nou toe gaat op een ijsbaan en bij wedstrijden en natuurlijk Chad in de gaten houden..........
(jammer genoeg pakte de huilebalk eerste klas Verheijen nog brons, had ik liever de rus gegund)

Comments

Popular Posts