judo

in de oprechte haerlemse Courant 1656 editie des twintigsten april 2006:
............knip
Een delegatie van het CIOS is dinsdag voor een studiereis vertrokken naar Japan. Het betreft negen studenten die als hoofdkeuzevak judo hebben. De groep blijft twaalf dagen in Japan. De helft van die periode zijn de studenten te gast in Tsukuba, waar ze meetrainen met de judoploeg van de plaatselijke universiteit. De resterende tijd verblijft de delegatie in het Kodokan Institute, wat gezien wordt als de bakermat van het judo. Ook daar zal volop worden getraind.
knip.......

Kijk dat doet me deugd als ik lees: een delegatie van het CIOS.
het CIOS punt.
Dat het gaat om judo is natuurlijk meegenomen. Vanouds een sterk keuzevak van Overveen geweest.
Joop Nauwelaerts d'Age, Anton Geesink, Jaap Boersma zijn jarenlang docent in de leer van Kano geweest.
Wat heb ik een blauwe plekken opgelopen tijdens mijn uren op de woensdag in de dojo van Pauel Sport. Zes uur op de mat met judo, jiu-jitsu, en dan ook onderlinge instructie, oefen partijtjes en veel kata's.
De echte wedstrijden heb ik maar laten zitten en dus ook geen officieel eerste dan examen kunnen afleggen.
Dat kunnen die huidige studenten nu wel mooi doen met de ervaringen van het geboorteland van het judospel in de zak.
Mooi.

Comments

Popular Posts