abceetjes


(c) ANP

een abc-tje zou je zeggen. gewoon even wat boerenverstand gebruiken. dan helpt het misschien dat ik van het boerenland kom maar dat wil ik niet als excuss gebruiken. ik heb het over plannen op werleldniveau. neem het wk voetbal. dat werd dus in zuid-afrika gehouden. dus even opzoeken lijkt me: wat is er te doen, wat is het voor weer en wat zijn de omstandigheden. maar nee, hoor Nederland gaat naar een hotelletje in een berglandschap want dat levert mooie gezinsfoto's op (HOEZO HOOGTESTAGE). dus men is verbaasd als het koud is (HOEZO WINTER IN ZUID-AFRIKA) dus men heeft last van de hoogte (HOEZO ACCLIMATISATIE EN LEEF HOOG TRAIN/SPEEL LAAG enz). ook raar als je op kilometers afstand laat zien dat je een rijke toerist bent dat je wordt overvallen (CRIMINALITET).
nu lees ik weer dat de hockeyers in Argentinie last hebben van de koude. wakker worden meiden het is op het zuidelijk halfrond nog steeds meer winter dan voorjaar en dus ook in het land van Maxima. Argentinië is bijna de helft van Europa qua grootte. Het strekt zich uit van 22 graden zuiderbreedte tot 55 graden zuiderbreedte. Daarmee heeft het grote land verschillende klimaatgebieden. Dit varieert van subtropische regenwoud in het noorden tot gletsjers in de bergen van de Andes!! Gelukkig hadden ze wel extra dekens mee.

http://www.vwkweb.nl/cms/index.php?id=174&option=com_content&task=view

hopelijk hebben 'we' er in nieuw zeeland minder last van.
het is daardan hartje zomer in januari
http://www.ipcathleticsworldchamps.com/about_new_zealand.php
en het weer? veel zon, gemiddeld 22 graden, kans op regen.
een abc-tje voor Guido Bonsen en zijn atleten zou ik zeggen.

Comments

Popular Posts