zweet

Het voorjaar is al in volle gang. Dat wil zeggen: temperaturen waar je in Nederland vaak in de zomer alleen maar op hoopt. Deze week schommelt de temperatuur tussen de 18 en 34 graden ('s nachts - overdag). Voor de loopjes is het heerlijk in de ochtend met een graadje of twintig. Maar vaak loop ik zelf rond de middag of eind van de middag. Hoewel de luchtvochtigheid niet zo hoog is zweet ik behoorlijk. Iedere keer toch wel een kilo lichter na een hobbelrondje.

© GL2011 gerard lenting: banners at the SESI facility.

Sinds vorige week heeft de SESI dus spandoeken opgehangen om het drinken van water aan te moedigen. Het is nu maar mondjesmaat dat de atleten drinken. Ik moedig het drinken overdag aan. De atleten moeten wel een bidon meenemen maar drinken tijdens de training is meer een uitzondering.

Ik loop in een halterhempje en dat is goed zichtbaar: bruin op de armen en schouders en witte romp. Beetje de wielrenner look zeg maar.
Ik las dat Barcelona klaagt over de nieuwe Nike shirts. Het zijn Dri-fit shirts maar de voetballers vinden de shirts al voor de rust 'zwaar'.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Sport/article/detail/2931540/2011/09/27/Barcelona-klaagt-over-zweet-absorberende-shirts-van-Nike.dhtml

Laat ik dat nou net lekker vinden. Dus deze week weer eens in een gewoon katoenen T shirt sporten. Jammer dat ik mijn oude trainingsbroek van de wintertrainingen hier niet heb. Bij nader inzien toch maar niet. Dat is toch meer voor Nederland in de herfst en winter.

Comments

Popular Posts