zonder pit(t)

"The Curious Case of Benjamin Button" is een kort verhaal van F. Scott Fitzgerald voor het eerst gepubliceerd het Colliers Magazine (May 27, 1922).
De film The Curious Case of Benjamin Button (released eind 2008) met de sterren Brad Pitt en Cate Blanchett onder regie van David Fincher.

Ik ken het verhaal niet maar zag gisteren de film in een soort matinee voorstelling in casa Scholten na een geweldige lunch. Een verhaal zonder pit dus ik viel al snel in slaap. Het ging in het tempo van 1922 en door de wisselingen van verhaal en "actie" kwam de vaart er nooit in. Hoe hard Brad Pitt ook met zijn motor door het beeld scheurde.

Nieuwsgierig geworden ging ik dus vandaag op zoek naar dit verhaal van de bekende schrijver. Toch het verhaal maar eens lezen want
The screenplay differs greatly from the short story. Only the title, Benjamin's name, and most aspects of the aging process are retained in the screenplay.

Gelukkig maar denk ik. Ik weet nog wel de film en boek midden jaren zeventig van de Great Gatsby te herrineren.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Gatsby_(1974_film)

Comments

Popular Posts