dierendag

't is Dierendag.
Dus worden steevast collega's gefeliciteerd met hun verjaardag. Grapje.
Ook weet ik nog dat we vroeger extra de huisdieren mochten verwennen. We hadden geen huisdieren maar toch, het mocht wel.
Net als met alle speciale dagen vraag ik me af wat er dan op de andere dagen gedaan moet/mag/kan worden mbt de doelgroep: beroepen, vrienden-, broer en zussendag vaderdag en ook moederdag.

Dieren zijn belangrijk. Dat was vroeger misschien nog wel duidelijker dan nu. Men was soms echt afhankelijk van de dieren, bij bewerken van de landbouwgrond, met het verwerken van zware objecten of voor de consumptie. Ja dan verzorg je de dieren wel.

Nu is het minder duidelijk maar nog steeds zijn de dieren belangrijk.

Vanochtend fietste ik naar De stad en over de Hoornsediep vloog een ijsvogel pijlsnel met me mee.
Ik zei hardop YES!
Zo maar.
Mijn dierendag is goed begonnen.
Mooi.

Comments

Popular Posts