nacht

play on your strengths- do all you can to address your weaknesses


 nachtbraken.

en dan niet echt braken maar hoesten.

waarbij je middenrif pijn doet

je buikspieren zich op verkeerde momenten spannen

het borstbeen splijt

en de adem maar oppervlakkig blijft 

nachtbraken zonder nachtzuster

ze heeft voor middernacht al haar dingen gedaan

vitals check, ecg, bloed

ik krijg een slaapmiddel


gaan staan, hoest stop

wandelen of zitten geen hoest

weer liggen dan maar

en het begint opnieuw.

van 24.00 tot 06.00


licht dimmen, licht uit 

buiten razen auto en scheuren motoren

het is de start van het weekeinde

de drain irriteer en er vormt zich een blaar.

ik til mijn schouderblad op 

een millimeter naar rechts om een stukje koel laken te pakken

doe mijn rechtervoet buiten de deken

voel de prikplekken op mijn dijen

het trapkraantje in de linker elleboog zit in de weg

de plakpleisters van de hartregistratie trekken.

ja de wereld is klein

maar het is al weer licht

de zon komt op 

ik ga naar huis

ik voel het



Comments

Popular Posts