je hoort nog eens wat

we hebben weer wat nieuwe mensen er bij hier in Aspire. dus horen we ook weer dezelfde fantastische verhalen. soms geloof je je eigen oren niet. daarom maar wat van mijn eigen belevenissen.

huizenjacht.
1. "a nice house is on very good location" toen ik ging kijken bleek het te gaan om vervallen appartement, deel van villa, bijna OP een kruispunt en direct naast een moskee (vijf keer per dag de luidspreker op tien om op te roepen voor het gebed)
2. "so it is semi-furnished?" yes it is sir. "meaning including kitchen whites?" yes sir the whole kitchen is white......
3. telefoontje: Yes please come, have a look everything ready. kom ik aan bij een bouwput en is het huis nog in de steigers, is er nog niks gedaan aan het binnenwerk en ziet het tegelwerk er belabberd uit. No sir no problem finish in two weeks. Na een maand nog eens langs gereden en alleen de steigers waren weg.

papierwerk.
1. direct na trouwen copie trouwakte gefaxt
2. bevestiging van goed ontvangst
3. bij navraag geen fax ontvangen
4. nog een keer gestuurd
5. bij aankomst in Q opgevraagd
6. niks te vinden
7. uit nederland een mail met kleuren bijlage gestuurd
8. nee niet voldoende of een door de Qambassade gestempelde copie of het orgineel.
9 orgineel kleurencopie ingeleverd
10 na een week terugkomen want ze zijn het document kwijt.

creditcard.
a. bij geldpinnen in winkelcentrum credit-card opgegeten
b. bellen met de bank nee dan moet ik langs komen
c. op de bank krijg ik te horen: een nieuwe kaart nodig.
d. ik vul een 3 pagina tellend document in
e. twee dagen later ja u heeft een formulier ingevuld, klopt, ok just checking.
f. drie dagen later u heeft een nieuwe kaart aangevraagd? oh, want u heeft al een kaart bij ons....? yes my card was eaten by one of the cashmachines enne ...nee. u zei dat ik een nieuwe MOEST aanvragen vanwege standaardprocedures......
g. vijf dagen later; ik sprak u twee dagen terug maar we krijgen een nieuw systeem dus uw nieuwe creditcard krijgt u pas over een week...........
h. het wachten is begonnen....

nieuwe collega aan de telefoon:
yes i'm looking to rent a car with you
....
ok give me the price for the cheapest one
......
I dont care if it is a japanese car, just the cheapest one
.....
no,... just the cheapest
.....
......
is that he cheapest?
..
ok thanks


en dan vanochtend:
05.25 geluid buiten de poort
05.30 de bel
ik open het slaapkamerraam en zie werkers staan van Q-tel die telefoonleidingen leggen die in gebarentaal vragen of ik de auto uit de garage wil rijden.....
over een uurtje ben je de eerste, zeg ik
als ik om 06.45 de auto wegzet wordt ik gebeld door Q-tel of ik de deur open wil doen voor ze....
"beste meneer zou u misschien de dag van te voren kunnen bellen in plaats van me uit bed te bellen!!!!" " eh eh eh you mean one day before? eh eh ok sir, yes have a nice day"

Comments

Popular Posts