VW: van Van Gerwen tot Wevers.


(water)pas en rolmaat (c)GL. 

prijsuitreiking. (c)GL

We, Hans en ik, kwamen voor de ringenfinale. Op voorhand.
Met de Braziliaan als een van de torenhoge favorieten: Zanetti.
Die zou gevolgd worden door nog twee andere toestellen: sprong (m) en balk (v).
En, nu een zekerheid maar tijdens het boeken nog niet, voor Nederland dus Wevers in de toestelfinale: balk.

Bij binnenkomst werd het toestel nog opgebouwd en afgesteld. Er was net nog een warming up geweest van de balk dames. Ik was met mijn atleten accreditatie gewoon met de turnbegeleiding mee gegaan en mee gelopen in het stadion. Dus stond ik met mijn snufferd opeens op de wedstrijdvloer. Waar Sanne net met haar oefeningen bezig was. 

Toen door de catacomben opzoek naar een trap naar de boven gelegen ring. 
Wat foto's gemaakt en toen naar Hans die me al gespot had.

Het werd een historische Nederlandse inbreng. Een elegante, balletachtige uitvoering die iedereen (inclusief WA-Max en de kinderen) op de banken kreeg, beloond met GOUD. Uniek, Nederland wint met Sanne Wevers een Olympische titel in het turnen!!!! Dat hadden wij, die opgegroeid zijn met Klaas Boot, Cor Smulders en Ans van Gerwen, nooit kunnen dromen. 
Het Wilhelmus hebben we uit volle borst meegezongen.

Pa Wevers, die dus op de spelen was met twee dochters, bezag de huldiging vanaf de zijlijn. Hij was heftig geëmotioneerd. Begrijpelijk.  

Comments

Popular Posts