vakantie start


Het, met het oog op de OS16, vernieuwde internationale vliegveld van Rio is een wandelavontuur op zich. Je bent zo maar een kwartier onderweg. Niet erg na een vlucht van ruim elf uur. Toch ben ik iedere keer weer verbaasd over deze logistieke uitvoering.

Zonder Braziliaanse papieren is de rij: strangeiros voor mij. Ik ben niet de enige die de slakkenhuis route op het juiste slakkentempo moet volgen...



Ben je zo maar drie kwartier verder voor je door de douane bent en naar de bagagecarrousel mag. Gelukkig is mijn grote Noordlease tas op de band, Vol met a. schoenen die achter zijn gebleven van de zomer in de Emmen kleedkamer. b. trainingskleding van Lycurgus vorig seizoen. c. een donatie van Hugo Alves met shirt, broek van zijn voetbalclub. Nog net wat ruimte voor wat kleding die ik na deze vakantie achter laat in Rio.

Toch vermoeiend zo'n trip. gestart op woensdagavond om naar Haarlem te gaan. Daar de spullen achtergelaten voor de trainingstrip met FCMM bij Rob en Susan. 's ochtends naar de kapper, ronde de middag naar Schiphol....Vlucht omboeken bij Lufthansa ivm geplande vertraging. Dit leverde extra tijd op in Frankfurt dus maar een vervroegd verjaardagscadeautje voor Diana gekocht. Toen door naar Rio. Ben je toch een flinke tijd onderweg. 12 uur uit Haarlem en volgende dag om 11 uur in Rio (lokale tijd 08.00am) 
Nu wachten op de transfer naar Ilha Grande.... Eerst met de auto, twee uurtjes en dan half uurtje met de boot...tien minuten zeulen met de spullen voor we op onze bestemming zijn.... I did it!!!
de vakantie kan beginnen. geen computer bij me of andere werkgerelateerde zaken.


Comments

Popular Posts