kennis is macht

De NCRV nieuwsquiz kende dezelfde winnaar als vorig jaar! Als ik mijn kennis van het nieuws vergelijk met dat van een jaar geleden (of langer geleden heb ik het maar even niet) merk ik een dramatische terugval.
De quiz die in de Volkkrant stond stelde me voor erg grote problemen. En de dikkke kerstbijlages van HP en VN die hans en janneke mee hadden gebracht stond bol van gebeurtenissen en personen waar ik geen weet van had. en heb!.
als je in Qatar zit mis je dus wat, is de conclusie.
Echter met het bezoek van H&J blijkt ook weer dat er erg veel voor in de plaats is gekomen. Heel erg leuk dat hen te kunnen en mogen delen. Het genieten hier is echter wel anders dan in NL. Met radio twee op, en kranten tijdschriften binnen handbereik is dat wel duidelijk.

Volgende week Slachtfeest en een week lang geen Aspire-periklen.
Tijd om bij te lezen en als toerist Qatar te verkennen.
En tussen door toch maar proberen wat vragen van de wetenschapsquiz op te lossen
want het bloed kruipt en kriebelt toch. en die nieuwsfeitjes? het was gelukkig allemaal oud nieuws.

Comments

Popular Posts