merci messi

messi komt. messi komt werd er gefluisterd in de wandelgangen van het congres afgelopen weekend. de fluisteraar sprak het bijna uit als 'messias'. De naam zei met niet zo veel en slechts in de verte rinkelde een belletje. Dat het om een voetballer ging was me al duidelijk geworden.
's middags zag ik hem. Het bleek te gaan om een klein kereltje.Zo'n onooglijk menneke die je vaak schichtig uit de coffeeshop ziet schieten. De Argentijnse collega rolde met zijn ogen toen ik zei dat ik echt niet wist om wie het ging.
Nu waren de rinkelende bellen zo ongeveer toerenklokken geworden in mijn hoofd. Natuurlijk het was een voetbalster in wording die de sterren van de hemel speelde bij het WK U20 toernooi in Nederland. Waar ook ene Drenth zich in de kijker speelde. (ik las met hem een interview en schude meewarig mijn hoofd en murmelde in me zelf: pak die gozer aan Foppe!)
snel naar
http://www.lionel-messi.net
..........

But life has not always been easy for Lionel Messi and his family. At the age of thirteen he and his family had to move from Argentina to Spain because of serious hormone deficiency that meant he didn’t grow as much as he was supposed to. His parents were unable to pay for the treatment he needed in Argentina, so they decided to move to Barcelona, Spain: Weight: 67 kg en Height: 1,69 m.

Ah, dat verklaart de gestalt.
De jurken dartelen om hem heen als motten aangetrokken door de tv lampen. Ronald de Boer bekijkt het met de ook genode gast Scolari van een afstandje.
Nu ik hem zo zie bedenk ik dat dit dus het kereltje is waar iedereen het over had toen hij een goal maakte die verdacht veel leek op die van Maradonna.
http://www.youtube.com/watch?v=j3itS30HdzA

Iñaki Oñorbe Genovesi, een verstokte Barcelona-fan, komt op de volkskrantblog Ballenjongens Pual en Willem, nog met een aanvulling.
En met verbijsterende overeenkomsten!
Maradona
22 juni 1986
kwartfinale WK tegen Engeland
bracht de 2-0 op het scorebord
114.580 toeschouwers in Azteca stadion
62 meter afgelegd
10,8 seconden
12 balcontacten
Hoddle, Reid, Sansom, Butcher, Fenwick en doelman Shilton werden het bos ingestuurd

Messi
18 april 2007
halve finale Spaanse beker tegen Getafe
bracht de 2-0 op het scorebord
53.599 toeschouwers in Camp Nou
60 meter afgelegd
12 seconden
13 balcontacten
Nacho,,Paredes,Alexis, Belenguer en ook doelman Luis Garcia konden hem niet afstoppen

Schande dat ik de fluisteraar niet direct keihard op de schouders sloeg en WAT!MESSI!!! brulde.
Ik had nu meer oog voor de dames die allemaal zeer onder de indruk leken van de 20-jarige puber die met zijn handen in beide zakken rondslenterde.

Comments

Popular Posts