terug

even terug in de tijd.
gisteravond terug gevlogen naar Doha
dus 's ochtends vertrek van de mannewiek om 7.50
maar de wekker om 06.00 uur want zoals altijd nog wat te doen
opruimen, inpakken en wegwezen heeft altijd meer voeten in de aarde
snel schoonmaken en een was ophangen, bedd afhalen, vuiniszak wegbrengen.
dan met hans en janneke richting amsterdam
in hilversum nemen zij de trein amsterdamcs en ga door naar amsterdam airport: schiphol.
daar tref ik de familie van Buuren
zij hebben wat teveel bagage dus mijn vijf kilo in de grote team tas van qfa maar dan is er opeens 23.5 op de schaal dus marcel's schoenen moeten er uit
dan is er tijd voor koopjes en koffie (met een punt. makkelijk te koop moeilijk te scoren, appelpunt dus)
in de lange rij voor het inchecken zie ik carolien met haar drie zonen en ook de familie r de boer.
in het vliegtuig ruil ik met marcel zodat hij dichter bij julian zit, da ruil ik met een gezin wat verdeeld is twee rijen, dan met een gezin dat naast elkaar kan zitten gescheiden door het gangpad, dan met een gezin waar de vrouwen alleen naast vrouwen mogen zitten en de mannen daarachter.
eindelijk zit ik achter in het vliegtuig en kan ik de kranten doornemen: trouw, nrc, volkskrant.
oud nieuws want in de ochtend had ik al het nieuws gescand.
dus ik lees bram som niet in finale en weet dat hij er wel in zit.
(raar want als ik de beelden zie dan raakt som kaki wel, zegt dit in een interview en als ik de beelden op you tube nog eens bekijk zie ik toch echt dat bram met links de rechter voet van kaki raakt, de wedstrijd niet uitloopt en toch het protest wint. gelukkig voor nederland anders was het bij finale plaats gebleven voor een hoogspringer die met 2.23 de a-status verdiend op grond van zijn vijfde plaats)
na de tussenlanding in damman snel door naar doha.
bij de landing is het 36 graden, is de ramadan file al in volle gang
maar kan ik in de auto bij de diana ontspannen rond kijken op rondweg C die nu grotendeel open is.
terug in de zandbak
terug bij mijn geliefde
terug in qatar

Comments

Popular Posts