taal

in de voorbije decennia keek ik uit naar het weekend. met name naar de dikke kranten.
de ochtendkrant, volkskrant en de avondkrant: de nrc en soms kocht ik dan nog een T of AD al naar gelang het sportweekend.
die tijd is voorbij. in de afgelopen jaren is het een teleurstellende ervaring geworden. het meeste nieuws is niet echt nieuw meer door de nieuwe media al achterhaalt en de achtergronden blijven meer dan eens oppervlakkig. de stukken niet te lang mogen zijn! Dat brak sport international in het bijzonder op en de weekbladen in het algemeen ook.
Dus werd het steeds meer zoeken naar kleine leuke bijdragen.
In die categorie zitten ook de columns.
Toen Jan Mulder op de maandag editie op de achterkant van het sportkatern stond was het smullen. Soms ook als CAMU op de voorkant later. Nu moet ik vaak lachen als ik zijn video-bijdrage bekijk op de VK-site. Ik geef toe ik ben een fan.
Dat is niet iedereen. Als ik de reacties in het DVHN mag geloven is het niks met die Mulder. In goed gronings een eelske-medde en een snakker (aansteller in snoever in ABN). Maar wat mij treft is dat er gezegd wordt dat hij slecht nederlands gebruikt. Nou dat is ten ene male onjuist. Het taalgebruik van Jan Mulder is vernieuwend met een hang naar het verleden. Mooi ook. Maar ik geloof dat ik de enige ben die het een verrijking voor het dagblad vind.

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groningen/article5945325.ece/Jan-Mulder-nieuwe-columnist-voor-DvhN

Comments

Popular Posts