wat is normaal?

Normaal zou ik zeggen:
je loopt de bank in, trekt een nummer, wacht even, spreekt de baliemedewerker, overlegt je identiteitskaart en opent een gewone bankrekening voor lopende zaken.
Nou zo normaal ging het hier dus niet:
voor je de bank in gaat moet je alle electronische apparaten en metalen voorwerpen in een doorgeefluikje in de glazenwand leggen, wordt je bekeken door een zwaar bewapende bewaker al je de spullen weerpakt, als je een tas/ of helm hebt moet je die aan de kruk van de draaideur hangen die de bewakerer er af haalt, de deur stop zet de inhoud onderzoekt voor je naar binnen mag. je nummertje halen en dan wachten minimale wachttijd tot nu toe bij mijn bezoeken dertig minuten, dan bij de balie medewerker zeker ook een 35 minuten, je id, je sofinummer, je salarisstrook, de namen van je ouders, alles wordt genoteerd.
Bij mij lukte dat niet in een keer want Le Países Baixos stond niet in het voorgeselecteerde menu. Dus nog een keer terug komen. Om dan van de baliemedewerker te horen te krijgen dat het weer niet lukt.
Vanachtend weer geweest. Nu naar een andere balie. Zegt die mevrouw doodleuk: kan niet. zij naar de manager die de andere medewerkster dus ook al drie keer heeft geconsulteerd, hij zegt ok. dus weer papieren invullen. of ik even wil tekenen. ik check de tekst en zeg: ik heet Lenting niet Andries maar mijn voornamen zijn geert andries. nieuwe papieren weer tekenen en ten lange leste heb ik dus na pak 'm beet vijf uur wachten een papiertje met mijn banknummer. het pasje komt later. als ik direct mijn cheque wil storten moet ik eerst weer een nummertje trekken en een 20' wachten op mijn beurt.
Nou het is gelukt. Ik ben iemand in Brazilie. Want ik heb een nummer en een bankrekening. Dat is toch normaal?

Comments

Popular Posts