tijdverdrijf

op de foto van nelleke zijn we beide druk: de hoofdpiet en de presentator. Zondagmiddag 2 december. We hebben dan al een paar dagen liedjes geluisterd, ook naar het speciale journaal gekeken en nu op zondagochtend ook nog gezongen (ik als lead en diana voor de valse noot). 's middag is het zo ver. we gaan met de taxi naar een voor ons onbekende plek, ook de taxi chauffeur moet zoeken maar met gps en navraag komen we er dan toch. er zijn al twee meisje en een jongeman pus een een dame en een wat oudere vrouw. zij zitten in het complot. en wij ook. Diana zal samen met de dame en de twee meisjes zwarte pieten en de jongeman is zzzzzzzzzzinterklaas. de wat oudere vrouw schminked al 20 jaar. ik mag de boel aan elkaar praten. even later komt er nog een man binnen hij zal pietje verliefd spelen. zoals in het sinterklaas-journaal met diewertje blok te zien was. met de dame nemen we het draaiboek door. we schuiven met acties, bedenken antwoorden en dan is het al een uur. er moeten mensen omkleden en in de schminck. met sinterklaas neem ik nog even de rolverdeling door en weg ben ik. samen met de gastheer naar de feestplek. de microfoon ligt klaar en na een korte soundcheck ben ik ruim 2,5 uur aan het woord: met zang, aankondigingen, afkondigingen, praatjes, grapjes, interviews, commentaar en veel onzin (van 14.15 tot bijna 17.00 uur).

Comments

Popular Posts