pop klassiekers


geen lichtshow.....

De Harlequin Hovers.
Dat is de correcte naam en niet zoals ik dacht De Harlequins. Komt uit een liedje die naam.
Het is een zangduo uit Groningen, bestaande uit zanger-gitarist Lex Koopman en zijn levenspartner Bonnie Boonstra. Het paar brengt met humor een combinatie van country en Americana onder andere. Ze speelden in café Mulder op zondagmiddag. Ik had me een week vergist want ik kwam voor Hanneke Kappen. Maar een prachtige solo van Koopman van Johnny Cash’s: Hurt maakte dat meer dan goed. Geweldig mooi. 
(Thuis gekomen kwam ik er achter dat het nummer van Cash uit 2003 een cover is van Nine Inch Nails. Het nummer verscheen in maart 1994).
*"Hurt"

I hurt myself today

To see if I still feel

I focus on the pain

The only thing that's real

The needle tears a hole

The old familiar sting

Try to kill it all away

But I remember everything

Na de tweede set nog even naar Café Koster waar het verlate optreden was van Alex Julius featuring the Chaplain. Dat viel niet mee. Tot Klaas Post op gitaar + Marten van de Ploeg op bas,  sweet jane van Lou Reed deden. De matige zang van Alex verdween in de beleving. Daarna direct weg om het mooie gevoel vast te houden. Heerlijk door de vrieskou op de fiets naar de Mannewiek.
* Sweet Jane" song originally performed by the Velvet Underground on their 1970 album Loaded.

Om te onthouden.

Comments

Popular Posts