vreemde gast

Het was een bonte verzameling van babyboomers & older. Een grijze golf van je welste. Dat kon ook niet anders want de overledene was uit '37. Een uitpuilende kerk in het "Paterswolde van Brabant" zoals E. het noemde. Asten dus. Nooit eerder van gehoord maar door gesprekken in Lappa uitgegroeid tot enorme proporties dit dorpje ten oosten van Eindhoven.
Met de nodige vertraging zeeg ik neer in de achterste bank van de Maria kerk. De andere banken waren bezet. Ik zag naast de familie heel veel mensen zitten. Ik voelde me een vreemde eend in de volle bijt.
Met een donker pak en grijze das.
Ik zag versleten twee jacks, een soort van korte broek (model bermuda maar dan uitgezakt), sandalen, korte mouwen, rollators, bakkebaarden, opgeschoren hoofden, tattoos, en oorbellen.
Het had ook een concert van Frans Bauer kunnen zijn. In de zaal van het plaatselijke cafe, waar een echte Brabantse koffietafel was, na afloop van de dienst viel het nog meer op.
Vreemde gast die Lenting.


Comments

Popular Posts