vertraging

Tussen Assen en Groningen reden vrijdagavond een tijd lang geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Dat is typisch zo'n mededeling die je snel vergeet. Zelfs als je het al bewust leest. Als je echter in de de trein zit die als eerste na de aanrijding bij het plaats van ongeval komt dan weet je het.
Het treinverkeer lag daardoor zo'n twee uur lang stil.
Nou ja stil. Stil was het niet voor mij. We reden namelijk bijna stapvoets terug van Haren/Glimmen naar Assen. Niet harder dan 40km en bij iedere overweg stoppen en de hoorn laten klinken. Het ritje duurde dus dik een uur.

Reizigers moesten rekening houden met een langere reistijd.
Dus op tijd vertrokken uit Assen toen langzaam rijdend in de buurt van Haren. Stoppen. Machinist naar andere kant. Terug in wandeltempo naar Assen. Twee bussen direct vol. Wachten. Taxi. Ik gok en vraag of ik met de oudere heer mee mag naar Hoornsemeer. Dat mag. Als we hem hebben afgezet rijdt de Armeense chauffeur me naar Groningen Hoofdstation waar mijn fiets staat. Terug op de fiets naar Haren... Twee uur in de nacht lig ik plat..... Iets vertraagd...


ps.
Zondagochtend reden er op het traject geen treinen vanwege een aanrijding met een persoon. De vertraging bedroeg maximaal een uur. Om ergere overlast te voorkomen, werden er bussen ingezet op het traject.
In eerste instantie wilde ik zondag naar Apeldoorn voor de NK indoor junioren. Blij dat ik dat niet gedaan heb. We bizar 2x in drie dagen!!

Comments

Popular Posts