snappie



“De meeste sportverenigingen in Nederland hebben niet of nauwelijks regels op het gebied van roken, eten en alcohol. Dat blijkt uit onderzoek van de NOS en de regionale omroepen, waar leden en vrijwilligers van meer dan 2000 sportclubs in Nederland aan hebben meegedaan…”



Tot op heden snap ik het niet zo.

Sporten en roken..

Sporten en alcohol..


Voor mij, en mijn omgeving, was het duidelijk. Als je sport dan rook je niet en drink je niet. Ik hoefde het dus ook nooit uit te leggen. Sterker nog, meestal was het vooraf al: jij bent sportman dus…

Het werd dus voor mij ingevuld.



Dat er dus gerookt wordt op de tribune, langs de lijn of in sportkantines snap ik nog steeds niet.

Dat er restricties zijn bij het schenken van alcohol snap ik steeds beter.



Het gaat gewoon niet samen actief sporten en roken / alcohol.


.



Comments

Popular Posts