heat map

Als je tegenwoordig met je hartslagmeter of sporthorloge loopt kan dit zichtbaar worden gemaakt. Zoals bijvoorbeeld met Strava. Dit is de weergave van de lopers in de stad Groningen. Opvallend is de lichte plek vlak bij ons huis. Niet door ons maar door de ligging bij het Noorderplantsoen.

Zondagochtend liep ik in Middenduin. Mevrouw Lenting deed een duurloop van een uur. Ik deed een zwerfloop langs favoriete rondjes. Van de lussen die ik menig atleet heb laten lopen en die ik zelf ook vele malen heb gedaan. Als een soort van heat map die ik live weer inschakelde. Het paardenpad achter het hoge huis, de duinen langs het zandpad, het op en af paadje tot het bankje, rondje met de hekjes, stuifduin, speelduin opgangen, wilwestphal-heuvel, rondje met rotonde en tot slot van ijskelder tot boven op met doorversnellen tot driesprong.
Heerlijk. Op de rondjes kwamen spontaan namen en trainingen boven maar ook de variaties die ik er op gemaakt heb in de loop der tijden in Qatar en Brazilië. Dus langs de oude stuwwallen met ook woestijn en strand in mijn gedachten.

Al met al was ik lekker lang bezig meer dan vijftig minuten. Ik was maar iets eerder terug dan mijn duurlopende eega.

Comments

Popular Posts