ga langs de bank en ontvang.........


bericht van mijn bank


 We betalen steeds minder contant. 

GL: klopt dat doe ik ook maar toch heb ik nog steeds constant  geld op zak en betaal ik ook nog regelmatig met contant geld. 


Hierdoor neemt het gebruik van geldautomaten af. 

GL: ik denk niet zo zeer het gebruik maar wel het aantal gebruikers.


Om contant geld toch voor iedereen beschikbaar te houden, werken ABN AMRO, ING, Rabobank en Geldmaat aan een efficiënter, bankonafhankelijk netwerk van geldautomaten.

GL: goh nu kan er opeens wel samengewerkt worden dus. terwijl het tijden geduurd heeft dat je zonder problemen bij een andere bank geld kon pinnen (zonder extra kosten).


Je ziet steeds meer geldmaten verschijnen en dit aantal blijft de komende maanden toenemen. De geldmaten zien er niet alleen hetzelfde uit, ze werken ook allemaal hetzelfde. 

GL: je meent het!

Benieuwd hoe de automaten werken?

GL: nou nee vooral benieuwd hoe ver ik moet rijden om er eentje te vinden die geld beschikbaar heeft in coupures van het totale bedrag wat ik graag wil opnemen. oh toch nog een addertje

Geldmaat is de naam van het nieuwe netwerk van geldautomaten van Rabobank, ABN AMRO en ING.Met je betaalpas van Rabobank neem je standaard tot € 1.250 per week aan contant geld op bij automaten van Geldmaat. Dit kost je niets.

GL: fijn. de grote banken werken samen om niet ;)

Bij andere Nederlandse automaten neem je met je betaalpas van Rabobank één keer per dag tot € 250 aan contant geld op. Wij brengen € 0,75 per opname in rekening. 

GL: alle banken op lijn dat zou ook teveel van het goede zijn. 

Geld storten op je eigen Rabobankrekening met de betaalpas van die rekening kost de eerste 4 keer per jaar € 2,25 per storting. 

GL: je eigen geld op je eigen rekening storten kost geld. ik blijf het bizar vinden. net als de negatieve rente  en het betalen voor pasjes. 

Comments

Popular Posts