Kappertje




'Mijn' kapper zit al klaar, dat wil zeggen hij hangt op de bank achter in de zaak en heeft geen klant onder handen. "Salam aleikum", zeg ik en hij lachend "Aleikum salam". Ik geef hem gelijk een biljet van 50 SAR (iets meer dan 10 euro zeg maar) dan hoef ik niet meer te onderhandelen over de prijs en ga zitten. Als hij me de plastic cape om doet vraag ik hoe het met zijn familie is en hij steekt zijn duim op: good, good very good. "And kids", ik maak een trap gebaar omhoog met staccato : "growing fast?". Hij knikt en lachend yes, yes. Ik maak een knip gebaar naar mijn hoofdhaar en een scheer gebaar langs de wang. Okay okay, no problem is zijn antwoord. Dat is het hele 'gesprek'. De man komt uit Bangladesh en werkt lange dagen hier in de salon op wandelafstand van onze compound. Bij toeval ontdekt en het bevalt met goed. Ik laat me soms alleen maar knippen, soms met een soort massage erbij en zoals nu met scheren als ik een vijf dagen baardje heb laten staan.
Aan het eind zegt hij "Thank you, boss", en ik geef lachend een boks.

Jammer video opladen lukt niet. want ik had een timelapse gemaakt.

1. opscheren tondeuse
2. knippen en tondeuse
3. knippen
4. scheren
5. schoonmaken
6. haar wassen
7. drogen
8. klaar

Comments

Popular Posts