Britta


 Of ik op dinsdag eind van de middag tijd had. Ligt aan de reden dacht ik. Maar de CEO van het schermen keek me vragend aan en zei: ken je Britta Heidemann? Er rinkelde een belletje in mijn hoofd. Dit had ik volgens mij bij de Grand Prix van Doha in 2009 gezien. Spreek je Duits vroeg hij toen. Ja ik kan me wel verstaanbaar maken. Mooi morgen om vier uur komt ze hier en daarna gaat ze kijken bij de jeugd op de  academie Malaz,

Geboren22. Dezember 1982
SternzeichenSteinbock
Größe / Gewicht1,80 m / 69 kg
HobbiesSprachen, Reisen, Lesen, Orgel spielen
TrainerManfred Kaspar
VereinTSV Bayer 04 Leverkusen
Enfin,  ik maar even deze informatie opgezocht over deze uitstekende degenschermster. Inderdaad ze was twee de geworden in Doha maar belangrijker ze had een triple gescoord. EK - WK en OS goud gewonnen. Uniek. 
Had in de jeugd atletiek gedaan en ook aan zwemmen, las ik. Via de moderne vijfkamp kwam ze uit bij schermen. Heidemann had in China gewoond en spreekt vloeidend Chinees.  In 2016 werd Britta Heidemann gekozen in de atletencommissie van het I.O.C..


2014 Silber WM Kazan
2013 Bronze WM Budapest
2012 Silber Olympische Spiele London
2011 Vize-Europameisterin Sheffield
2009 Europameisterin Plovdiv
2008 Olympiasiegerin Peking
2007 Weltmeisterin St. Petersburg
2007 Bronze EM Gent
2002 Bronze WM Lissabon




dus. 

Ik met NOC*NSF strop en in mijn mooiste pak naar het werk.
Op tijd aanwezig op de burelen maar helaas geen afspraak met Britta
Een misverstand.
Moet het doen met het idee dat ze ooit in de playboy stond.


Comments

Popular Posts