Roots


 Je had op tv de serie Roots The Saga of an American Family, waarin Alex Huxley de mondeling overgeleverde geschiedenis van zijn familie vertelde. Het was een mengeling van feiten en fictie die de gemoederen flink bezig hield eind jaren zeventig. Ik vond het meeslepend en emotioneel, kon me ook goed verplaatsen in Kunta Kinte/Toby. Maar je had ook roots schoenen. Een weinig elegante schoen die met een beetje fantasie leken op middeleeuws schoeisel. 

Ze hadden een nullijn en midvoet ondersteuning. De speciale schoenen van het Canadese leer kwamen overgewaaid uit de Verenigde Staten. Op aanraden van Ommy Schanckhaus kocht ik ze in Stad bij Hans Diderich. Het waren geen echte roots maar waren stukken beter qua kwaliteit maar helaas wel net zo kostbaar. Een rib uit mijn lijf. Toch heb ik er twee paar van versleten. Ze zaten super lekker. Plus ze stonden ook prima onder grijze bandplooibroek.


Comments

Popular Posts