brazilie speelt


brazilie speelt voetbal en het hele land kijkt. oftwel brazilie speelt en het hele land ligt stil. De eerste keer viel het niet echt op want het was op een zondag. Maar de laatste twee keer was het extra opvallend. Mede door het feit dat ik ook in het verkeer zat. Afgelopen vrijdag op weg naar het hotel in SP bijvoorbeeld. Normaal op vrijdag een crime. Nu een eitje. Was het op het vliegveld nog hectisch want iedereen wilde snel weg. Dus rennen en duwen met bagage. Terwijl de taxi boys druk bezig waren met verlengsnoeren om een tv-tje bij de standplaats aan de praat te krijgen. Overal hoorde je al toeters en klonk er vuurwerk. We waren dus in no time bij het hotel en genoeg tijd om de het resterende deel van de wedstrijd te zien in de lobby van het hotel. Iedereen leeft mee alsof ze in het stadion zitten.
Gisteren opnieuw een soortgelijke ervaring. Nu van het vliegveld van Uberlandia naar het hotel. Het was dik een uur voor de wedstrijd maar alle winkels al dicht. En grote groepen mensen bij de cafees en cafetaria's voor de schermen. Verder nog rijen bij de bus naar de openbare plaatsen waar grote schermen staan. Maar verkeer was er nauwelijks. Iedereen zit voor de buis. Ik besluit om de eerste helft te skippen en na de reis maar een beetje los te lopen op de baan van de Sesi. Ik ben niet de enige op de baan, drie jonge mila's doen hun programma ook. ALs ik halverwege mijn duurloopje ben is er opeens overal geluid toeters/bellen en geschreeuw plus heel veel knallend vuurwerk. Ik begrijp dat Brazilie heeft gescoord. Het lijkt wel oud en nieuw zoveel vuurwerk wordt er afgestoken. Niet veel later nog een keer. Als ik naar het hotel wandel kom ik nauwelijks verkeer tegen. Iedereen is aan de buis gekluisterd.
Kijken hoe het vrijdag is als de goddelijke kanaries tegen de orange machine moeten spelen.

Comments

Popular Posts