overgaan


(c)GL2010 gerard lenting: mais positvo formandos 5e ano 2010, max en diana nijboer.

Ben je over? dat was de vraag zo aan het eind van het schooljaar. Dus nu hier de zomervakantie voor de deur staat is dat ook in Uberlandia de vraag van de dag. Hoewel niet voor iedereen. Belangrijker is de vraag is: wanneer is het feest. En dan niet alleen voor de het eindfeest maar ook voor de overgang van kleuterschool naar basisschool en van beneden naar bovenbouw. Vorige week vrijdag ging Max dus officieel naar de bovenbouw. We hadden kaartjes.
Toen we aankwamen hadden de aanwezige officiele fotografen hun handen nog vol aan de staatsie portretten: de leerling in vol ornaat. Jawel, ze hadden van die toga's aan en petjes op die we kennen van de amerikaanse universiteiten. Binnen zat de aanhang al klaar: opa's, oma's, neefjes en nichten en natuurlijk de ouders. De keuze van welkomsvideo was curieus: een concertregistratie van Amy Winehouse. Niet een schoolvoorbeeld van een net opgevoed meisjes die Amy. Ongencensureerd dus wijn-huis lalde en schold er op los tussen de lekkere muziekjes door. Niemand nam er aanstoot aan want men was veel te druk met outfits en video cq foto en trouwens bijna niemand spreekt Engels. Eindelijk kwamen de feestvarkens een voor een binnen en later na wat toespraken ook weer een voor op het podium. Na wat plichtplegingen en bloemen deden de klassen 5a en 5b nog een leuk dansje. Toen vonden mevrouw Lenting en ik het welletjes want het was al twee uur verder.
Een hele belevenis. Maar ook een hele handel begrepen we: outfit, kapper, fotograaf, partijtje, cadeautjes alles er op en er aan. Ik was blij dat ik alleen maar met mijn rapport langs de grootouders hoefde. Verplicht door mijn ouders dat dan weer wel. Geen straf ook want ik ging ieder jaar gewoon over en kreeg dus een reep chocolade en wat spaargeld.

Comments

Popular Posts