De week in vogelvlucht

Deze week drie keer hard gelopen op de boulevard: 5-6-5km.

455. Twee keer voor de deur ingestapt op deze bus. Een keer een chauffeur die overal stopte dus bij halte 1-2-3 en op op vrijwel hoek voor niets. Een keer een chauffeur die slechts voor twee verkeerslichten stopte en de bocht naar het centrum zo hard nam dat ik even dacht dat we eruit zouden vliegen.

Twee keer om klokslag zeven uur op de Rio Branco: weet niet van welke kerktoren de klokken dan beieren.

Begin van de week flink warm eind frisjes. Moest toen denken aan Trevor Marsay (oud coach van oa Kelly Sotherton). Hij overleed vorige week aan bloedende maagzweer na een lang gevecht tegen kanker. Trevor heb ik een keer in pak gezien (receptie) en verder alleen in korte broek. De koude dagen liep ik hier in korte broek maar het was gewoon 19 graden.

Deze week een ontboezeming van een atlete dat als ze geld had haar borsten zou laten opereren. Toen ik later over dit schoonheidideaal nadacht kwam ik tot de conclusie dat ik dat nooit in het echt/live had gezien.

Volgende week zijn de kampioenschappen voor onder de drieëntwintig jaar in Sao Paulo. Het team van de staat Rio is tien dagen van te voren nog niet bekend gemaakt. Het begeleidingsteam ook niet. Wel is er informeel gevraagd of twee atleten mee doen met de estafette. Raar als je niet weet wie in het team zitten: atleten en coaches.

Comments

Popular Posts