wolkom

Uit handen van levende legend uit de schaatswereld Ard Schenk (72)heeft  Rintje Ritsma zaterdag in het uitverkochte Thialf de oeuvreprijs van de Nederlandse schaatsbond (KNSB) in ontvangst genomen. Een mooi welkom voor de prachtig gerenoveerde ijstempel.


Ritsema (oa 4x WK all round goud) : "Het is heel bijzonder dat ik juist van Ard Schenk (drievoudig olympisch kampioen en drievoudig wereldkampioen allround oa, GL) deze prijs heb gekregen. Hij zal hem zelf ook wel hebben, denk ik. Het is toch een beloning voor wat je allemaal hebt gedaan. Ik denk dat ik nu alle awards van de KNSB wel heb. Maar het blijft hartstikke leuk."

Ritmen had het bij het rechte eind, Schenk kreeg inderdaad deze award als tweede.De eerste keer was voor Sjoukje Dijkstra en de derde voor Bob de Jong. "Deze zag ik niet aankomen", zie de beer uit Lemmer nadat hij achter de presentatie-tafel bij de NOS was geplukt door de jeugdig ogende Schenk.



Comments

Popular Posts