stuur-lui en stuur-loos




'Seksistisch', zei ze. Ik had net geprobeerd uit te leggen dat het vergelijk negatief uitviel in het nadeel van de vrouwen. "Neeeeh", verzuchtte ik, 'kprobeer het nog een keer".
Als ik ga kijken bij het vrouwen hockey is dat anders dan het mannenhockey.
Als ik een volleybal wedstrijd bij de vrouwen kijk zie ik meer rally’s en minder power.
Als ik de zevenkamp afzet tegen de tienkamp is de vrouwen variant minder zwaar en snelheid dominanter.
Als ik voetbal uit de Jupiler league vergelijk met de champions league finale is dat ook heel scheef.

Natuurlijk is het verleidelijk om te zeggen dat het zusje van Kieft bij Italië speelt of dat de rechtsbuiten lijkt op Depay met make-up.
Of dat de sleeve tattoo, bezig aan een opmars, wel heel stoer staat bij de Duitse aanvoerster.
Maar dat is buitenkant en te makkelijk.

Lisa van der Morst lijkt meer op een aanvallende middenvelder maar speelt dus rechts achter. Prima zolang ze maar geen punten...morst.
Sherida Spitse daarentegen is middenvelder en heel veel interlands op haar naam. Ook aanvoerster met een mooi trap...
Maar dan de spitsen.
Iedereen kijkt naar Vivianne Miedema. Maar we zien allemaal wat anders. Behalve dat ze niet scoort, dat ziet iedereen. Toch doet ze het niet slecht. Maakt ook heel veel ruimte, door verdedigster te binden, voor de prachtige acties van Lieke Martens. Shanice van de Sanden is snel, oogt spectaculair maar het echte rendement is laag (ballen te hoog , te hard, te ver het versandt in goede bedoelingen...)

Ondertussen hebben De Oranje Leeuwinnen ook de derde en laatste groepswedstrijd winnend afgesloten. In een spannend duel werd België met 1-2 verslagen en is de kwartfinale een feit. De doelpunten van Nederland werden gemaakt door Sherida Spitse, dit was een penalty en Lieke Martens, die werd geholpen door een Belgisch been. Bondscoach Sarina Wiegman begon met 2 wijzigingen in haar basiselftal, Liza van der Most speelde voor Desiree van Lunteren die ziek is geweest en Stephanie van der Gragt verving Mandy van de Berg.



De beste stuurlui zitten op de bank en de vrouwen spelen in de kwartfinale tegen Zweden.
Dat is al twee ronden verder dan Max Verstappen laatst op het circuit deed.....
toen was het commentaar stuurloos vanaf de bank.

Comments

Popular Posts