stoop

Het is Maarten van der Weijden een aantal maanden terug niet gelukt om het wereldrecord 24 uur zwemmen te verbeteren, de olympisch kampioen open water van 2008 kwam tot 99,5 kilometer... Maarten van der Weijden ging daarna gewoon door en zwom van Amsterdam naar Rotterdam. De zwemkampioen gaat nu de  Kanaal oversteek maken: HEEN en TERUG.
Als ik deze berichten (maar ook over Kromo die een WR zwemt op 50m zwemt in minder dan 23 seconden) lees moet ik denken aan mijn eigen zwemverrichtingen. Ondermaats en om nooit te vergeten. Het kleumen in het ijskoude water van instructiebadje in Slochteren. Onvergetelijk. Ik deed er vier zomerseizoenen over om twee schamele diplomaatjes te halen. Later op het CIOS was het bad in een prachtig gebouw: Stoops. We zwommen binnen. Gelukkig. De douches waren warm en het bad niet al te groot. Na een inleiding van Mart Rippe lag ik al op apegapen. Als Jan Raaijmakers de schoolslag voordeed keek ik met open mond toe. Martine Lenoir in badpak zorgde voor afleiding bij de vele baantjes. De blokuren waren een crime. Ik kan me niet voorstellen om dus een etmaal in het water te te dobberen en al helemaal niet om zo snel door het water te gaan als Kromo....

stoops bad 
 

Comments

Popular Posts