kentering

De nieuwe lichting studenten van de beroemde Harvard universiteit  bestaat voor 50,8 procent uit studenten die niet wit zijn. Dat is meer dan de 47,3 procent van vorig jaar. Van deze nieuwe lichting studenten is; 22,2 procent Aziatisch, 14,6 procent Afro-Amerikaans, en 11,6 procent Latino.....

Ik verbaas me nog steeds over de getallen.
Of over de verhoudingen.
Ook het feit dat ik me er over verbaas.

Dus meer blanken in het voortgezet en hoger onderwijs in Brazilië
Dus nog steeds bijna alleen blanken op de atletiekbaan in Groningen.
Dus nog steeds heel veel jongens en meisjes uit 'normale' gezinnen uit bovenmodaal milieu op sporten als hockey, roeien en atletiek.

Zelfs op het WK atletiek is het vreemd voor mij om te zien hoeveel meer roomwitte/blanke er zijn in verhouding tot de rest eigenlijk omgekeerd evenredig.

Mooi dat er een kentering is op Harvard.

Comments

Popular Posts