loop

zomaar wat observaties.
'De vrouw van' "de man van glas" (en dochter van een van de organisatoren) is in voorbereiding op een marathon in Zuid-Duitsland.  Hij is aandachtig toeschouwer. De man van de vrouw die personeelszaken doet bij MCZ heeft ook gelopen. Hij is ook bij de voetbal. Robben nu in het wit en hij in oranje.

Een en al energie en vol positiviteit is een man in middeleeuwse kledij overduidelijk aanwezig bij de Bommen Berendloop. De oudgedienden Bert Eilers, Bauke Seldenthuis en John Gerritsen doen de organisatie, Harm Noor roept om en Wycher van den Bremen is Carl Rapenhaupt. Deelt de prijzen uit, schopt z'n 'manschappen' van de baan, moedigt 'de troepen' aan en schreeuwt doorzetter over de finish.

Een man met petje stapt op me af met vooruitgestoken hand. "Gerard Lenting", zegt hij. Ik kijk nog een keer en herken hem van de berichten op Facebook. Het is mijn oud klasgenoot van de lagere school en schoolvriend. Ik zeg: Moi,  Henk Snijder. Niks verandert. Hij woont in zijn ouderlijk huis met al zijn machines. Heeft patenten op zijn naam, doet nog steeds mee aan grasbaanraces. Vindt die korte loopjes van rond de vier mijl (die loop ik meestal nog rond het half uur) geweldig. "Hoef ik niet  voor te trainen".

Ik maak wat foto's terwijl ik wacht op Baukje, een talentvolle roeister die de halve loopt en de voorbereiding op een schema van mij heeft gedaan. Opeens roept iemand van de deelnemers van de halve: Hey KAV Holland. Ik kijk op en roep: "klopt" terug. Geen idee wie het was. Wie herkent mij van de periode 1988-1996 van mijn tijd bij deze club? Ik zou het niet weten. Zie de man later ook niet meer bij de finish....

Comments

Popular Posts