oplos-sing

 Ik heb de keuze uit twee. Twee opties die ik niet zo snel neem. Maar goed, het is ramadan. Ik kies eerst voor de Ikea-koffie in French press. Geen goed oordeel mogelijk want ik neem het mee in een plastic flesje naar het werk en koude koffie is heel iets anders. Bitter dus. 

Thuis gekomen kies ik nu voor optie twee. De koffietentjes net als alle andere winkels zijn immmers dicht. Dus nu de oploskoffie. Als ik het water opschenk ben ik direct terug in de tijd. 

Zondagavond bij mevrouw Schrik, kijken naar Sport in Beeld zoals zij het ondanks de naamsverandering, bleef benoemen. Ik kreeg dan koffie in een ondiep kopje waar aan de zijkant de zwarte korreltjes nog zaten en verder doorgeroerd moesten worden. Beetje creme drijvend op de zwarte derrie. Die geur die zo onmiskenbaar bij oploskoffie hoort. 

Dat ruik in nu. De smaak is niet veel beter. Het is wachten tot vijf uur als de koffietent op de hoek opengaat. Er is geen andere oplossing voor handen momenteel.



Comments

Popular Posts