Plannetje

picture Su Yi

 een foto van FB: de vrouw van Stephen uit Hongkong. Ze plaatste dit met de opmerking dat er altijd wel een maat past. Maar welke maat pas je? In nederland kom ik vaak terecht in L maar dat is in Amerika soms M en in Brazilië dan weer G.
Toch voel ik me na vier weken vakantie XGL! Een uitgebuite verse van de 'normale' GL. Hoewel buitenstaanders dan zeggen: Wat zie je er goed uit, voel me niet goed. Er beweegt iets mee en er zit iets in de weg. Vier kilo extra in vier weken tijd en dan moet ik bekennen dat er eigenlijk al een kilo te veel aanzat bij vertrek door allerlei excuus etentjes in de laatste maand werken op MAHD. Feel good food, vooral. 
Nu weer terug in KSA ga ik eerst maar eens op dieet en weer een beweegprogramma oppakken.
In de eerste dagen Rio was ik vol goede moed begonnen maar de luchtvochtigheid benam de adem. Dat voelde niet goed. Moet toch eens laten onderzoeken of ik geen inspanningen astma heb (dat voel ik extra nu ik al tijden niet regelmatig  heb kunnen hardlopen gedurende de laatste twee jaar). Toen kwam er nog een ontsteking van de luchtwegen overheen en net toen dat over was pakte ik een strain in mijn hamstring.

Goed. Ik ga dus maar eens rustig opbouwen en een nieuw regime oppakken. Kijken wat het oplevert in de komende weken. 

Plannetje:
6-7 dagen sporten: om en om 'cardio' en algemeen circuit
1x dag rekken/mobiliseren: alternerend programma. 
geen suiker - geen zout
geen frituur - meer salade
geen rood vlees - wel vis
minder cappuchino- meer water

>>
eind februari 78-79 kilo.

Comments

Popular Posts