covid-test


Net terug in Riyadh krijg ik te horen dat er positieve covid gevallen zijn op de academie. Ik besluit om een dagje thuis te werken om te kijken of ik symptomen ontwikkel. Want inmiddels is Diana in het ziekenhuis belandt met een bacteriële infectie en longontsteking plus covid verschijnselen. Niet lekker. Gelukkig in een zeer goed aangeschreven ziekenhuis onderbehandeling. Toch maar zelf ook laten testen. Bij Delta staat een enorme rij en de drukte heeft ook de prijzen omhoog gestuwd. Ik koop een test met resultaat in 12 uur. 

Midden in de nacht het resultaat binnen. Ik ben wakker want slaap slecht door de situatie met Diana, het zomerkamp en de project. PCR test positief! Maar, raar maar waar, ik heb nergens last van en, direct gekeken, ook geen verhoging. Drie vaccinaties doen waarschijnlijk hun werk. 

Als ik terug denk kom ik tot de conclusie dat Diana en ik het virus waarschijnlijk hebben opgelopen bij de kliniek op donderdagochtend. Diana deed daar de test en viel flauw. Ik heb haar toen opgezocht een uurtje bij het bed gezeten terwijl ze aan een infuus lag want bloedsuikerspiegel laag. De dag er voor de verplichte test gedaan om te kunnen vliegen: negatief. De uitslag van Diana ook negatief. 24 uur later is ze in het ziekenhuis positief en ik drie dagen later ook. Beide zijn we drie keer gevaccineerd. 

vandaag in de krant: dinsdag 18/01

Saudi Arabia has recorded 5,873 new COVID-19 infections and two virus-related fatalities in the last 24 hours, according to the Ministry of Health.

This brings the total deaths caused by COVID to 8,910 while the critical-case count on Tuesday is 454.

Comments

Popular Posts