hoofddoek


Emine Uğur heet ze en ze heeft meer dan 40.000 volgers op Twitter. Emine staat bekend om haar 'draadjes': genummerde stukjes die tezamen een gedegen stuk opleveren. Op haar beide platforms, Twitter en Trouw, schrijft ze over de kwetsbaren in de samenleving.  Ugur vraagt aandacht voor de schrijnende gevallen die ze tegenkomt in haar werk als sociaal-dienstverlener. Emine roert zich actief op Twitter, kaart maatschappelijke kwesties aan en schuwt de discussie niet.  Als vrouw met een hoofddoek schrijft ze columns in Trouw, ze weet hoe het is om gediscrimineerd te worden. Ze ontwikkelde er een voelspriet door. Er gaat geen dag voorbij dat haar hoofddoek onvermeld blijft. "Daarbij denk ik, dat is jouw probleem. Mensen hebben moeite met een veranderende samenleving en een veranderende wereld."
(bron npo radio1)


ik volg haar. 
ze schrijft goed
pakkend
prikkelend
plezierig ook


opvallend is dat toen ik een linkje deelde en later ook een post aan haar wijdde er nauwelijks reactie kwam. jammer. Emine Uğur gun ik een mooi podium. Ik schetste haar zo.

Comments

Popular Posts