kampioentje



Windsurfer Casper Bouman heeft zaterdag in Italië de wereldtitel veroverd in de nieuwe olympische RS:X-klasse.

wie is casper bouman?
zie foto
Bouman, die eerder dit jaar ook al bij toernooien in Melbourne en Hyères zegevierde,is een 1,meter 93 lange student commerciële economie aan de Randstad Topsport Academie in Rotterdam,

ik lees op nu.nl:
knip
Bouman kan in pittige omstandigheden zoals de afgelopen week op het Gardameer goed uit de voeten. "Flinke wind ligt mij wel, ja. Maar ik kom bij 12 tot 14 knopen ook steeds beter vooruit. Bij die windkracht kan ik al planeren en ik weet nu dat ik dan bij de snelste windsurfers van de wereld behoor. Nog niet zo gek lang geleden keek ik tegen de grote mannen in mijn klasse op. Nu durf ik me volledig op mezelf te richten. Ik hoor er met deze wereldtitel helemaal bij." knip.

ik dacht dat windsurfen met Stefan van de Berg uit de picture was en een sport voor nostalgische strandfreaks. de nieuwe generatie wil kite-surfen en wave boarden en actie, snel flits en mooi.

voor de liefhebbers van planeren ipv flaneren.................
http://www.windsurfteam.com/casper_bouman.htm

Comments

Popular Posts