birds




(c)GL2010 gerard lenting: 3x vogelvlucht.

Ik zie nog steeds diverse vogels die ik niet thuis kan brengen. en tot nu toe ook niet heb geprobeerd, want geen boekje aangeschaft. deze gier-achtige vogels zie ik steeds op afstand. dwz een afstand waar met mijn simpele cameraatje niets duidelijker mee wordt. of toch wel maar vandaag verprutste ik die kans. ik hoop op beter.
1. vogelvlucht (ergens moet een kadaver liggen)
2. uitzicht vanaf hotel (mooie stek)
3. in een groep op gras maar op de vlucht voorbij toen ik dreigde een beetje hun kant (teveel) op te komen.

Comments

Pim said…
This comment has been removed by the author.
Pim said…
Ik zal je een beetje verder inburgeren .....
De vogels op de foto's zijn Valken en heten hier Falcao Carrapateiro met zijn latijnse naam Milvago chimachima.
Het zijn middelgrote roofvogels, vooral uit op kleine dieren (duiven, jongbroed, muizen, vleermuizen etc.)
In onze streek komen ook veel zwarte Gieren voor die hier Urubu heten. Deze voeden zich voornamelijk met kadavers en jagen dus niet.
Groet.

Popular Posts