terug in de tijd

http://members.quicknet.nl/nijssen/Jingles/Caroline%20Flashback.mp3

ik waande me even terug in de herfst van 1975. de oogst was in volle gang met veel tractoren met grote ladingen aardappels in de bak maar ook vrachtauto's met suiker en voederbieten. als ik dan van school kwam en je had mazzel kon je aanpikken.
Als de zwaar beladen aanhangers optrokken mee in het zog. Of vastpakken bij de laadklephendel. Op een keer had ik van Hellum tot Slochteren achter een bietenauto gereden en was in no time thuis. Mijn keek me aan en zei:"waar kom jij vandaan?" Ik begreep het niet maar ik zat dus onder het stof en mijn gezicht was dus zwart.
Daar moest ik aandenken toen ik vandaag terug liep van de baan en eerst een jongen op een fiets aan een bus zag hangen en even later een jongen op de fiets, met iemand voorop de stang, een sleep zag doen aan een vrachtauto.
onder het alom bekende motto: spannend dus leuk.

Comments

Popular Posts