oudejaarsdag


(c)GL2010 gerard lenting: blij met medaille, plaats en pr.

zaterdag was dus oudjaarsdag voor mij
dat gevierd met een zilveren medaille
voor maykey op hinkstap
deze jonge jongen de afgelopen weken
onder mijn hoede genomen omdat ik nog steeds geen eigen atleten train verder
dat komt hopelijk na het nk meerkamp over twee weken
dus hss en ver met twee jongens
eentje van 15 en eentje van 16
maykey is dus 16 en mocht mee doen met Q wedstrijd voor de YOG 2010
alle continenten hebben quota en daarbinnen ook weer een verdeling.
Dus de america's hebben een quotum. Hoeveel hss er mogen voor deze groep en hoeveel voor zuid amerika?? ik heb het opgegeven het te volgen.
Net als het feit dat zuid-amerika dus geen kampioenschap mocht organiseren om tot qualificatie te komen. dus nu een aantal landen alleen maar met kanshebbers op een mogelijke Q, want te duur om met een echt team te komen. Dit is dus weer een gevecht tussen IAAF-IOC enz.
maar een medaille en een pr dus 'we' (M en zijn coach, en de SESI, en de CBAT, en ik) waren blij: 15m.14cm (+2.0)

daarna met een aantal coaches bij de cubaanse werpcoaches speciaal cubaans eten: varkensvlees en rijst en een zoet toetje. voertaal (cubaans)spaans met portugees en een man die tien woorden duits sprak. gelukkig kon Luiz afentoe voor me vertalen als ik weer eens als laatste lachte om een grap (de wet van Kruk, wie het laatst lacht heeft de grap niet -direct-gesnapt).

zo kwam er een memorabel einde aan mijn vijftigste levensjaar.

Comments

Popular Posts