weekend

Ruim 2,3 miljoen Nederlanders hebben zaterdagmiddag op tv gezien hoe Sinterklaas zijn opwachting maakte in Gouda. Het was daarmee het best bekeken programma van de zaterdag. Dat meldt de Stichting KijkOnderzoek. De landelijke intocht ging gepaard met protestacties van zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet....
GL:
ik volg Sinterklaas op de voet.
Dit jaar maak ik mijn debuut als hulp Sint, vandaar.
Ook omdat ik gastheer ben op het kinderfeest met Sinterklaas bij de Nederlandse Vereniging in Rio de Janeiro, dus.
Met stijgende verbazing heb ik de discussie over de zwarte piet zien verschuiven naar een discussie over discriminatie, racisme en uitbuiting.
Ik hou me er verre van.
Met de wetenschap en kennis van nu zou heel veel in de geschiedenis niet zijn gebeurd laat staan dat we dat nu kunnen beoordelen met onze huidige maatstaf.
Laat ik me vasthouden aan de oude legende van Nicolaas, de geschiedenis van de heilige Nicolaas beter gezegd.


Comments

Popular Posts